Hebt u weleens gehoord van conversie optimaliseren? Als u een eigen website hebt dan weet u wellicht hoe belangrijk conversie optimaliseren kan zijn. Misschien hebt u een succesvolle site in de zin dat u vele bezoekers genereert. Dan hebt u uw zoekmachine optimalisatie goed voor elkaar. U wordt bijvoorbeeld bij relevante zoektermen hoog weergegeven in Google en ook via diverse andere websites wordt men naar uw site verwezen. Dan hebt u de eerste stap gezet: men kijkt daadwerkelijk op uw site rond. Als het u enkel te doen is om het verstrekken van informatie of het vermaken van mensen, dan is er niet zoveel aan de hand. Maar de meeste sites worden natuurlijk gebouwd met een doel. U wilt dat klanten iets gaan doen zoals het kopen van producten, het activeren van een dienst en ga zo maar door. Er zijn websites waar u een abonnement kunt afsluiten of een reis kunt boeken en er zijn sites die een dienst verlenen waar u maandelijks een bedrag voor betaald. En dat is niet meer dan terecht omdat het opzetten en onderhouden van een site geld kost. Met een webwinkel wilt u natuurlijk al helemaal veel winst maken. Wellicht hebt u een winkel in de fysieke buitenwereld maar wilt u graag uw reikwijdte vergroten. Een eigen site is dan de oplossing. Zeker als u het conversie optimaliseren voor elkaar hebt. Wilt u graag dat er een professioneel team naar kijkt, onderzoek verricht en veranderingen doorvoert? Dan bent u bij conversie.nl aan het juiste adres.

Dankzij conversie optimaliseren trekt u meer mensen naar u toe

Ook de service van uw website helpt bij het conversie optimaliseren. Er zijn minstens vier voor de hand liggende oplossingen die u allen kunt implementeren dan wel verbeteren.

  • De klantenservice is erg belangrijk. Men moet u snel kunnen bellen dan wel mailen. Een modernere insteek is de implementatie van een chatfunctie. Uw medewerkers kunnen dan in real-time met bezoekers praten en zo snel al hun vragen beantwoorden.
  • De logistiek. Levert u alleen in Nederland of ook over de grens? En zijn de verzendkosten eigenlijk wel zo laag mogelijk? Vaak geven bedrijven korting op dergelijke kosten.
  • De prijs-kwaliteitsverhouding moet goed liggen. Maak goedkopere merken goedkoper en duurdere merken duurder om een bredere doelgroep aan te spreken.
  • Tijdens het conversie optimaliseren letten we natuurlijk op de huidige staat van uw site. Is het bijvoorbeeld wel duidelijk wat de totale prijs van een bestelling is? Zijn kortingen uiteindelijk goed verrekend, zijn de verzendkosten doorberekend en staat de BTW erbij?

We beschikken over diverse tools waarmee we het conversie optimaliseren kunnen berekenen. Ook gaan we met bezoekers in gesprek en nodigen we ze bijvoorbeeld uit voor een korte enquête of een poll. Aan de hand van deze gegevens krijgt u feedback en kunnen we voor u aan de slag om de conversie te optimaliseren. Uiteindelijk betekent dit dat meer klanten de slag maken om daadwerkelijk met uw bedrijf in zee te gaan.

Hebt u ook uw internetmarketing op orde?

Het conversie optimaliseren is een marketingstrategie waar iets minder aandacht voor is dan voor zoekmachine optimalisatie. En dat vinden wij zonde want het is de volgende logische stap bij de marketing van uw bedrijf als u via uw website diensten wilt aanbieden. Wilt u graag persoonlijk contact? Bel dan onze adviseurs of stuur een e-mail. Natuurlijk hebben wij ook een chatfunctie dus schroom niet langer maar klim in de spreekwoordelijke pen. Velen zijn u al voorgegaan en hebben geprofiteerd van onze kennis. We zullen ook uw conversiegetal aanzienlijk kunnen verhogen.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn