Bent u verzekerd bij Ditzo of wilt u juist een verzekering bij hen afsluiten? Heeft u de informatie over deze verzekeraar en haar producten online al bekeken, maar heeft u toch nog vragen? Bent u daarom op zoek naar hun telefoonnummer? Ditzo heeft diverse nummers op haar website staan. Daarom is het niet zo eenvoudig om meteen het juiste te vinden. Stel u wilt meer informatie over het afsluiten van een verzekering. Wat is dan het juiste telefoonnummer? Ditzo geeft online al dat u dan kunt bellen met 030-6997930. Ook kunt u altijd via de website van NL-Contact een nummer vinden dat u kunt gebruiken om in contact te komen met deze verzekeraar. Dit is echter een ander telefoonnummer. Ditzo is via deze website namelijk te bereiken op 0900-0700. De kosten voor het gebruiken van deze optie zijn 80 cent per minuut. Meer informatie hierover vindt u op de website van NL-Contact. U kunt deze vinden door te klikken op de volgende link: http://nl-contact.nl/klantenservice/Ditzo/. Als u dus vragen heeft over het afsluiten van een verzekering, kunt u ook kiezen voor dit telefoonnummer. Ditzo is misschien al de verzekeraar waarvoor u heeft gekozen. Heeft u vragen over uw premie of over een bedrag dat is afgeschreven door dit bedrijf? Ook dan is dit het juiste telefoonnummer. Ditzo biedt u de mogelijkheid in contact te komen met een van de medewerkers van de klantenservice via dit nummer als u belt tussen 8:30 ’s ochtends en 21:00 ’s avonds. Ook op zaterdag heeft u de mogelijkheid dergelijke vragen te stellen aan een van Ditzo’s medewerkers. Dan kan het tussen 8:30 en 17:00 en heeft u dus wat minder tijd. Op zondag of op de gangbare feestdagen krijgt u geen gehoor op dit telefoonnummer. Ditzo heeft ook nog andere nummers die u kunt kiezen als u andere soorten vragen heeft, of als u bijvoorbeeld vanuit het buitenland belt. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als u op vakantie een ongelukje heeft gehad en naar het ziekenhuis moet. In dit vervelende geval kiest u uiteraard een ander telefoonnummer. Ditzo hanteert voor zulke zaken het nummer 0(031)206515151. Omdat het in zulke gevallen vaak een noodsituatie betreft, kunt u 24 uur per dag contact krijgen met de verzekeraar via dit telefoonnummer. Ditzo heeft weer een andere telefoonnummer ingesteld voor verzekerden die in eigen land of juist in het buitenland te maken krijg met pech en/of schade. In zulke gevallen is 0(031)306990708 het meest geschikte telefoonnummer. Ditzo heeft ook via deze lijn 24 uur per dag iemand stand by staan die u verder kan helpen als het gaat om de gevolgen voor uw verzekering als u een pechgeval heeft. Wilt u de kosten van het bellen vanuit het buitenland binnen de perken houden, dan kunt u kiezen voor een prepaid pechnummer. 0800-6834896 is dan het juiste telefoonnummer. Ditzo is ook op deze lijn ruim met de openingstijden. Wilt u geen gebruik maken van de bovenstaande opties of een ander telefoonnummer? Ditzo is gelukkig ook op andere manieren te bereiken. Hieronder zetten we de verschillende opties om met deze verzekeraar in contact te komen overzichtelijk voor u op een rijtje, met de bijbehorende reactietijden. Maar onthoud goed: de snelste manier om duidelijkheid te krijgen is toch vaak het draaien van een telefoonnummer. Ditzo geeft u echter meerdere opties omdat nu eenmaal niet alle vragen veel spoed vereisen.
Telefoonnummer Ditzo en andere contactmogelijkheden op een rijtje
We gaven het hierboven al aan: de snelste manier om in contact te komen met Ditzo is het kiezen van het juiste telefoonnummer. Ditzo is echter de beroerdste niet en biedt haar klanten en potentiële klanten de mogelijkheid om ook via andere manieren met het bedrijf in contact te komen. Een nadeel van sommige van deze andere mogelijkheden is dat u vaak wat langer op antwoord moet wachten. Een voordeel is dat er vaak minder kosten aan verbonden zijn. Ziet u liever af van het kiezen van een telefoonnummer? Ditzo biedt dan ook nog de volgende andere mogelijkheden om met hen in contact te komen:
- online contactformulier
- social media
Stel: u heeft een vraag maar wilt niet kiezen voor een nummer en de bijbehorende kosten. Ditzo biedt u dan ook de mogelijkheid een online contactformulier in te vullen. Dit kost u niets, maar het kan wat langer duren voordat u een reactie krijgt op de vraag die u heeft gesteld. Er wordt in ieder geval binnen 14 dagen contact met u opgenomen, al zal dat wellicht afhangen van de complexiteit van de vraag. U kunt er wel vanuit gaat dat deze optie wat trager is dan het kiezen van een telefoonnummer. Deze verzekeringsmaatschappij is ook actief op social media zoals Twitter en Facebook. U kunt ook via deze media uw vraag stellen in plaats van te kiezen voor een telefoonnummer. Ditzo zal dan meteen een bevestiging sturen, maar ook in dit geval kan het tot twee weken duren voordat u daadwerkelijk antwoord krijgt op uw vraag. Ook deze optie is dus niet zo snel als het kiezen van een telefoonnummer. De verzekeraar geeft u in ieder geval wel de keuze.
Een beller is sneller
Vooral op bepaalde veilingswebsites zien we de bovenstaande uitspraak langskomen. Hoewel hij aardig cliché is, is hij daarom niet minder waar. Wilt u snel antwoord op uw vraag aan Ditzo? Dan doet u er goed aan te kiezen voor het juiste nummer.